Jaarlijks helpen onze belastinginvullers onze leden met de aangifte inkomstenbelasting en kunnen zij regelingen treffen voor huur- en/of zorgtoeslag.

Zodra u de gegevens hebt die nodig zijn voor het invullen van de aangifte kunt u degene bellen die dit vorig jaar voor u heeft verzorgd.

Deze gegevens zijn o.a.
- Jaaropgave
- Machtigingscode
- Jaaroverzicht van uw bank ( spaarsaldi )
- WOZ-waarde, betaalde hypotheekrente
- Zorgkosten( zoals tandartsrekeningen, voorgeschreven dieet, ed )

Om voor de belastingservice in aanmerking te komen worden de volgende inkomensgrenzen gehanteerd :
- Tot € 35.000 voor alleenstaanden
- Tot 50.000 voor samenwonenden

Er zijn veel aanvragen voor hulp en er zijn te weinig invullers.
Door het wegvallen van Jan ten Have hebben de overige belastinginvullers besloten de posten te herverdelen.
U krijgt bericht wie uw aangifte gaat verzorgen.
We doen ons best om iedereen te helpen, en dat vraagt veel van de invullers. Degene die hulp vraagt zal zich daarom moeten aanpassen aan de invuller en dat betekent dat u zich meldt bij uw invuller met de (bovenstaande) gegevens die u nodig heeft voor uw aangifte.

Dit zijn de overige HUBA's.
Dhr. Grave
Dhr. de Noord
Dhr. Giesbers

De invuller maakt een afspraak met u en u kunt die afspraak later niet meer verschuiven.
En verder is het belangrijk om te weten dat na 1 april geen aanvragen meer in behandeling worden genomen.

De kosten die berekend worden voor het invullen van de aangifte zijn dezelfde als vorige jaren, nl € 15,- die u contant aan de invuller kunt overhandigen.